۱_۵۱۱۱۰۵۷۸۱۱۴۸۴۱۸۷۸۲

به گزارش پایگاه  خبری علت به نقل از  روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی باقرشهر ؛ ظهر امروز آقایان دکترعیسی شریفی قائم مقام شهردار تهران و معاون امور مناطق شهرداری تهران ، مهندس جاوید معاون فنی عمرانی و هاشمی تشکری معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در باقرشهر حضور یافته و از نزدیک شاهد روند اجرایی پروژه تقاطع غیر همسطح باقرشهر قرار گرفتند و کارشناسی و بررسی های لازم را در خصوص این پروژه اعمال کردند .

در این بازدید کارگاهی که با حضور تعدادی از مدیران شهرداری تهران و شهرداران مناطق ۱۹ و باقرشهر و معاونین مربوطه ایشان برگزار شد ، مقرر گردید که کلیه معارضین ملکی و تاسیساتی توسط شهرداری تهران رفع و پروژه به طور کامل در الویت اول۹۵/۹/۳۰ به اتمام برسد .

از آنجایی که شهردار باقرشهر این پروژه را یک پروژه ملی و عام المنفعه در راستای احقاق حقوق شهروندان باقرشهر می دانست که عدم همراهی و مصالحه برخی معارضین باعث طولانی شدن بهره برداری از این پروژه تا کنون شده بود ، در همین راستا جلسات متعددی با مجموعه های مرتبط در خصوص این پروژه صورت پذیرفته بود تا پس از تملک اراضی واقع شده در این پروژه ، اجرای این طرح توسط شهرداری تهران صورت گیرد و پروژه تقاطع غیر همسطح باقرشهر تکمیل و به بهره برداری برسد ، که خوشبختانه امروز ۱۵ اردیبهشت ماه با پیگیری دو سال و نیم شهردار باقرشهر و شورای اسلامی شهر در حذف تعهد مالی سنگین و رفع معارضین تملک اراضی برنامه ریزی های قبلی صورت گرفته و در نتیجه پروژه به ثمر نشست .

با توجه به اینکه شهرداری باقرشهرتا کنون تقریبا ۱۴ میلیارد تومان اعتبار صرف این پروژه کرده است و برای پیشرفت این پروژه نیازمند همراهی و همیاری شهرداری تهران بود ، بر این اساس تعهدات چندین میلیارد تومانی بر عهده شهرداری تهران قرار گرفت که این امر مهم و اساسی موجب رضایت و خرسندی شهروندان باقرشهری را به همراه خواهد آورد.

در ادامه این بازدید کارگاهی نشستی با همه مدیران مسئول و با حضور معاونین و قائم مقام شهرداری تهران و شهرداران مناطق ۱۸ -۱۹ -۲۰ و باقرشهر برگزار گردید که در این جلسه تعهدات اشاره شده در بازدید کارگاهی به تصمیم نهایی رسید و بدین ترتیب انشاء الله تاپایان سال ۹۵ کار بهره برداری از پل و یوترن سه راه باقرشهر به بهره برداری خواهد رسید .

لازم به ذکر است ؛ طرح احداث تقاطع غیر همسطح بلوار علامه عسگری با جاده قدیم قم علاوه بر یک پل روگذر جنوب به غرب شامل یک زیرگذر غرب به شرق و ۲ دوربرگردان جنوب به جنوب و شمال به شمال است و با بهره‌برداری از این پروژه علاوه بر تسهیل ترافیک برون ‌شهری ، ترافیک درون‌ شهری ساکنان به خصوص در روزهای آخر هفته و منتهی به بهشت زهرا (س) کاهش می یابد و شهروندان با آرامش خاطر بیشتری می توانند عبور و مرور کنند .

۲_۵۱۱۱۰۵۷۸۱۱۴۸۴۱۸۷۷۹ ۳_۵۱۱۱۰۵۷۸۱۱۴۸۴۱۸۷۸۰ ۴_۵۱۱۱۰۵۷۸۱۱۴۸۴۱۸۷۸۱