علت من اخبار

 /  اقتصاد

در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نیرو و نفت چه گذشت؟

تهران- علت- نمایندگان مجلس در آخرین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم، ضمن بررسی برنامه‌های جواد اوجی برای وزارت نفت و علی اکبر محرابیان برای وزارت نیرو، دلایل موافقت و مخالفت خود را با این برنامه‌ها نیز اعلام کردند.

در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نیرو و نفت چه گذشت؟

به گزارش خبرگزاری به نقل از ایرنا، دهمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم از صبح امروز (چهارشنبه سوم شهریورماه) به ریاست «محمد باقرقالیباف» با حضور ۲۲۲ نماینده آغاز شد.

جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت و علی اکبر محرابیان وزیر پیشنهادی نیرو به عنوان آخرین وزرای باقی‌مانده از تیم اقتصادی دولت سیزدهم در دفاع از برنامه‌های خود در جایگاه سخنران مجلس قرار گرفتند.

«جواد اوجی» وزیر پیشنهادی نفت با بیان اینکه بازارهای جدید نفت را شناسایی خواهیم کرد که نیازمند اصلاح بودجه ۱۴۰۰ است، گفت: با اراده برای فروش و استفاده از ظرفیت وزارت نفت و استفاده از نیروهای انقلابی، تحریم‌ها را دور خواهیم زد.

وی با اشاره به اموال شخصی خود که در فضای مجازی مطرح شده، افزود: در پیشگاه خداوند و شما اعلام می‌کنم جز آنچه به عنوان دارایی به آقای رییسی اعلام کردم، هر گونه دارایی دیگر که به بنده نسبت دادند به خودشان تعلق بگیرند و این سند را اعلام می‌کنم. 

وی ادامه داد: من ۳۵ سال در وزارت نفت از دانشگاه صنعت نفت تا مدیریت با پاکدستی خدمت کردم و فردی فساد ستیزم و آمده‌ام به وزارت نفت فساد را از این وزارت‌خانه بکنم.

در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نیرو و نفت چه گذشت؟

بدنبال طرح برخی ادعاها در خصوص اموال وزیر پیشنهادی توسط الیاس نادران نماینده تهران، به پیشنهاد ابراهیم رضایی نماینده دشتستان، جلسه غیرعلنی شد.

برای مطالعه متن کامل اظهارات وزیر پیشنهادی نفت، اینجا را کلیک کنید.

موافقان وزیر نفت چه گفتند؟

حسین حسین زاده نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر پیشنهادی نفت از بدنه وزارت نفت است و نقطه قوت وی در این است که در بخش‌های مختلف حوزه نفت کار کرده است.

انور حبیب‌زاده بوکانی نماینده مردم بوکان در مجلس یازدهم، وزیر پیشنهادی نفت را فردی توانمند، شجاع و بصیر و آگاه توصیف کرد و اظهار داشت: اوجی از بدنه صنعت نفت و آشنا با مسائل حوزه نفت و انرژی است و با تجاربش می‌تواند به خوبی در این وزارتخانه تاثیرگذار باشد.

در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نیرو و نفت چه گذشت؟

علی بابایی کارنامی نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تحول در ساختار سازمانی وزارتخانه و بهبود فروش نفت را از جمله تعهدات قابل اجرای وزیر پیشنهادی نفت عنوان کرد و افزود: برای تکمیل زنجیره ارزش و کارآفرینی و ایجاد اشتغال و نهایتاً جلوگیری از خام فروشی و همچنین بهبود نیروی انسانی که وضعیت قابل قبولی ندارد، وزیر پیشنهادی نفت برنامه‌های جامعی ارائه داده است.

مخالفان وزیر نفت چه گفتند؟

در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نیرو و نفت چه گذشت؟

مهدی عسگری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مخالفت با جواد اوجی وزیر پیشنهادی نفت گفت: امروز گلوگاه اصلی وزارت نفت بحث تحریم نفتی است، موضوعات فنی مهندسی، اکتشاف، توسعه میادین مشترک، تعیین تکلیف ۱۴.۵ درصد سهم شرکت ملی نفت و شفافیت آن، انتقال گاز و ضرورت مردمی‌سازی این وزارتخانه پس از گذشت دهه‌ها از ملی شدن صنعت نفت، مسائل مهمی است اما اولویت اصلی این وزارتخانه بحث تجارت و فروش نفت و بازگشت ارز آن به کشور است.

در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نیرو و نفت چه گذشت؟

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه نیز با بیان اینکه ادغام وزارتخانه‌های نفت و نیرو یک چالش و ابر چالش پرداخته شده در همه دولت‌ها بوده است، اظهار داشت: بعد از روی کار آمدن دولت، ادغام این دو وزارتخانه کاملا به دست فراموشی سپرده شده است.

حجت‌الاسلام محمدتقی نقدعلی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی هم تصریح کرد: از وزیر پیشنهادی نفت می‌خواهم برای کسب اعتماد به کسی که قرار است یکی از عرصه‌های ثروت کشور را به دست او بسپارند و همچنین برای رفع هرگونه شبهه، لیست همه اموال خود را شفاف از پشت این تریبون مقدس اعلام کند.

محرابیان: علاوه بر جبران عقب‌ماندگی‌ها مانع قطع برق و آب می‌شویم

«علی اکبر محرابیان» وزیر پیشنهادی نیرو نیز در دفاع از برنامه‌های خود با بیان اینکه برای حل مشکل آب و برق باید کارگاهی به وسعت ایران بنا کنیم، گفت: مکلفیم علاوه بر جبران عقب‌ماندگی‌ها طوری برنامه‌ریزی کنیم تا در افق بلند مدت قطعی آب و برق نداشته باشیم. 

وی با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم در حالی کار خود را شروع می‌کند که قطعی مکرر برق موجب اخلال در زندگی مردم و کسب و کار شده است، گفت: به دلیل این قطعی‌ها، بخشی از ظرفیت صنایع و تولید متوقف مانده و ضرر هنگفتی به تولیدکنندگان وارد می‌آید و باعث بیکاری و افزایش نرخ کالاهای تولیدی شده است.

در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نیرو و نفت چه گذشت؟

برای مطالعه متن کامل اظهارات وزیر پیشنهادی نیرو، اینجا را کلیک کنید.

موافقان وزیر نیرو چه گفتند؟


عبدالعلی رحیمی مظفری عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در موافقت با وزیر پیشنهادی نیرو گفت: محرابیان اهل تعامل و مشورت است و در بحرانی‌ترین شرایط جرات کرد مسوولیت وزارت نیرو را به دست بگیرد.

در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نیرو و نفت چه گذشت؟

موسی احمدی نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: وزیر پیشنهادی دارای کارنامه اجرایی و مدیریتی درخشانی و ۹۰۰ طرح و پروژه اثرگذار را اجرا کرده است.

در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نیرو و نفت چه گذشت؟

علی اصغرخانی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی وزیر پیشنهادی نیرو را مدیری توانا برای توفیق در برآورده کردن مطالبات مردم عنوان کرد و افزود: ایشان در تمام مسوولیت های که داشته است تعهد، تخصص، توانمندی و روحیه انقلابی و جهادی خود را ثابت کرده و عملکردی هدفمند داشته است.

مخالفان وزیر پیشنهادی نیرو چه گفتند؟

حسین حق وردی نماینده مردم شهریار، ملارد و شهر قدس در مخالفت با وزیر پیشنهادی نیرو علت قطعی برق را مدیریت ناکارآمد عنوان کرد و گفت: وزیر پیشنهادی نیرو برای قطع نشدن برق و مدیریت آن در زمستان و تابستان پیش رو برنامه‌ای ارائه نکرده است.

در جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی نیرو و نفت چه گذشت؟

مهدی طغیانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس برنامه وزیر پیشنهادی نیرو را بلندپروازانه ارزیابی کرد و اظهار داشت: اگر ایشان نمی‌توانند حکمرانی در مساله آب و برق را حل کنند، همین امروز تکلیف را روشن کنند.

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پربازدیدترین

پربحث ترین