علت من اخبار

 /  جامعه

فرصت خدمت رسانی به مردم یک نعمت الهی است

تهران - علت- رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در مراسم رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران گفت:‌ فرصت خدمت رسانی به مردم یک نعمت الهی است که باید قدردان آن باشیم و در جهت کسب رضایت مندی شهروندان برای اعتلای کشور تلاش کنیم.

فرصت خدمت رسانی به مردم یک نعمت الهی است

به گزارش خبرگزاری علت به نقل از ایرنا از سازمان قضایی نیروهای مسلح ،‌ امروز سه شنبه در مراسمی با حضور جمعی از مقامات لشگری و کشوری، دکتر محمدرضا یزدانیان به عنوان رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران معرفی و از خدمات حجت الاسلام والمسلمین فراتی تقدیر به عمل آمد.

دکتر محمدرضا یزدانیان به سمت رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران معرفی شد.

حجت الاسلام والمسلمین شکراله بهرامی رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در این مراسم با بیان اینکه خدمت به مردم از چنان جایگاهی برخوردار است که در برخی روایات در کنار ایمان به خدا از بالاترین خصلت ها شمرده شده است، افزود: فرصت خدمت رسانی به مردم یک نعمت الهی است که باید قدردان آن باشیم و در جهت کسب رضایت مندی شهروندان برای اعتلای کشور تلاش کنیم.

وی با اشاره به تأثیر آموزش های سازمان قضایی نیروهای مسلح در کاهش جرایم نیروهای مسلح گفت: برگزاری دوره های آگاه سازی از چنان اهمیتی برخوردار است که فرمانده معظم کل قوا در جلسه ای که خدمت ایشان بودیم با استقبال از این آموزش ها بر استمرارآن تأکید کردند.

این مقام قضایی در ادامه، با معرفی دکتر محمدرضا یزدانیان به عنوان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران از خدمات صادقانه حجت الاسلام والمسلمین فراتی تقدیر کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به خدمات حجت الاسلام والمسلمین فراتی گفت: ایشان به آموزش نیروهای مسلح اهتمام خاصی داشتند و در مدت خدمت فردی امین، مخلص و صبور و نسبت به حفظ آبرو و حیثیت افراد بسیار حساس بودند.

وی با اشاره به سوابق خدمتی رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح گفت: در آخرین سال خدمت به عنوان قاضی نمونه کشوری انتخاب شدند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح سپس به معرفی رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران پرداخت و گفت: دکتر یزدانیان به قوانین و مقررات، آیین نامه ها و دستورالعمل ها کاملا مسلط و فردی متعهد، مخلص و جانباز جنگ تحمیلی هستند.

 سازمان قضایی در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح جایگاه بسیار بالایی دارد
امیر حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش نیز در این مراسم به رابطه فعالیت های سازمان قضایی نیروهای مسلح با توان دفاعی و انجام مأموریت های نیروهای مسلح پرداخت.

وی در مقدمه صحبت هایش حفظ انقلاب اسلامی، نظام مقدس جمهوری اسلامی و تمامیت ارضی کشور را سه مأموریت اصلی نیروهای مسلح برشمرد و افزود: نیروهای مسلح برای اجرای این سه وظیفه مهم بایستی امکاناتی در اختیار داشته باشند و اولین چیزی که ارتقای توان دفاعی ما را شکل می دهد نیروی انسانی آموزش دیده مطابق با ارزش‌های انقلاب اسلامی است که بتواند با ایمان، تعهد، ایثارگری، اخلاص، ولایت مداری و شهادت طلبی آماده انجام ماموریت باشد.

سیاری، تجهیزات را مولفه فیزیکی اثرگذار در توان رزمی عنوان کرد و گفت: قبل از انقلاب در حوزه تجهیزات نظامی کاملا وابسته بودیم و به برکت انقلاب علی‌رغم تمامی تحریم ها و فشارها در ساخت تجهیزات روی پای خودمان ایستادیم که باعث افتخار است.

معاون هماهنگ‌کننده فرمانده کل ارتش، نیروی انسانی کارآمد، متخصص و متعهد را مهمترین سرمایه نیروهای مسلح دانست و با اشاره به نقش این مولفه مهم در ساخت و بکارگیری تجهیزات و رزمایش ها گفت: سازمان قضایی نیروهای مسلح در بعدی از وظایفش با صیانت از نیروی انسانی، در توانمندی و اثرگذاری آنها اثر مستقیم داشته و بدین واسطه در ارتقای توان رزم نیروهای مسلح جایگاه بسیار بالایی دارد.

سیاری

وی تصریح کرد: به خود می بالیم که چنین سازمانی داریم که در صیانت از نیروهای مسلح قدم برمی دارد.

سیاری به دستاوردهای ارتقای تعاملات و برنامه های مشترک ارتش و سازمان قضایی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: کاهش تخلفات و جرایم در سطح ارتش بواسطه برگزاری کلاس های آموزشی و بهره مندی از مشورت ها و راهنمایی های قضات و آشنایی سازمان قضایی و ارتش نسبت به فرهنگ سازمانی یکدیگر و تبادلات و تعاملات موجود از جمله این دستاوردها بود.

وی حمایت های سازمان قضایی نیروهای مسلح از سلسله مراتب فرماندهی و کارکنان ارتش در جای جای کشور و افزایش اعتماد به نفس فرماندهان را به خاطر اینکه احساس می کنند سازمان قضایی نیروهای مسلح در صیانت از نیروی انسانی و سلسله مراتب فرماندهی همواره در کنار آنهاست، از جمله دیگر دستاوردهای این تعاملات برشمرد.

توسعه معاضدت قضایی، حمایت از سلسله مراتب فرماندهی در وقایع ناخواسته و ناآگاهانه و جلوگیری از تغییر و تصرف اراضی نیروهای مسلح توسط اشخاص از خواسته های این مقام نظامی از مسئولان سازمان قضایی نیروهای مسلح بود.

پذیرای مراجعه کنندگان بودم
حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی فراتی، رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران در ادامه، با اشاره به سالیان متمادی خدمتش به نیروهای مسلح گفت: شهادت می دهم که در این 40 سال، مجموعه نیروهای مسلح جزء سالم ترین، بی حاشیه ترین و بی مسئله ترین نهادهای کشور بودند و در جهت تأمین امنیت کشور تلاش کردند.

وی با بیان اینکه میز و صندلی و مسئولیت ها ماندنی نیست، تصریح کرد: باید این‌گونه تصور کرد که آیا می توان مجموعه اقدامات بنده در این چهل سال خدمت- اگر شبانه روز هم تلاش می کردم- با درد و رنج و سختی که مادر شهیدان مظفر تحمل کرد و در یک ساعت و یک سنگر سه فرزندش را از دست داد، قابل مقایسه است؟
فراتی با تأکید بر اهمیت حفظ آبرو و حیثیت افراد به خصوص متهمان گفت: حرمت همه افراد باید حفظ شود و ضرورتی ندارد که خانواده یک مجرم در جریان همه مسائل پرونده قرار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین فراتی گفت: درب اتاق بنده بر روی همه مراجعان باز بود و گمان نمی کنم که کسی تقاضای ملاقات کرده باشد و امکان آن برای او فراهم نشده باشد.

نیروهای مسلح قادر به کمک سازمان قضایی در تحول قضایی می باشد
دکتر محمدرضا یزدانیان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران نیز در این آیین گفت: یکی از اهداف سند تحول قضایی که در سازمان قضایی نیروهای مسلح بومی سازی و تجزیه و تحلیل شده ایجاد نظام تحولی در انجام ماموریت هاست.

فرصت خدمت رسانی به مردم یک نعمت الهی است

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح کمک های شایانی به سازمان قضایی نیروهای مسلح در این تحول می توانند بنمایند، گفت: در بحث کشف جرم نیروهای مسلح با اتخاذ رویکرد کشف علمی جرایم و جرم یابی علمی که عوامل تشکیل دهنده و دلایل شرعی و قانونی وقوع جرم را تجزیه و تحلیل می کند، در تحول مأموریت های سازمان قضایی می توانند نقش آفرینی نمایند.

یزدانیان با اشاره به جایگاه مهم صیانت از حقوق عامه در تحول قضایی گفت: دو بعد حراست و صیانت از حقوق نیروهای مسلح در مقابل ادعاهای واهی و غیرواقعی همچنین احقاق حق افراد، مستند به احکام قطعی قضایی، در کنار هم صیانت واقعی از حقوق عامه را شکل می دهند و هر دو بعد قضیه، هم احقاق حق نیروهای مسلح و هم رعایت حق الناس و حقوق مردم باید لحاظ شود.

ریشه یابی بنیادی و اساسی جرایم نیروهای مسلح و ارائه راهکارهای تحولی در این زمینه، تعمیق و نهادینه شدن اخلاق و رفتار اسلامی و حرفه ای بین نظامیان و صیانت واقعی از نیروی انسانی بدون پدیده دام گستری و مچ گیری از دیگر نکاتی بود که این مقام قضایی در تحول و تحقق مأموریت های سازمان قضایی نیروهای مسلح اثرگذار دانست.

یزدانیان در جمع بندی مطالبش به نقش محوری دادسرا و دادگاه های نظامی تهران در رسیدگی به مهمترین پرونده ها و ماموریت های سازمان قضایی نیروهای مسلح اشاره کرد و گفت: یک همسویی و همگرایی جامع، کامل و فراگیر و حس مسئولیت اشتراکی بین سازمان تهران و ستاد مرکز در جهت تقویت زیرساخت های مدیریت سازمان تهران به خصوص تأمین نیروی انسانی مجرب، متعهد و کارآزموده شکل گیرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان تهران همچنین گفت: نقش مهم و حساس نیروهای مسلح در پیشرفت و ارتقای مأموریت های سازمان قضایی نیروهای مسلح اقتضاء می کند تا تعامل سازنده و موثر البته نظامند و هدفمند و تعریف شده شکل بگیرد و در این تعامل احکام قطعی قضایی باید فصل الخطاب باشد.

یزدانیان پیش از این به عنوان مدیرکل دفتر تحقیقات ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح مشغول به خدمت بود و در سوابق قضایی وی، دادستان نظامی استان همدان، مدیر کل حقوقی سازمان قضایی نیروهای مسلح، معاون دادستان نظامی تهران و مستشار قضایی دادگاه تجدید نظر نظامی تهران به چشم می خورد.

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پربازدیدترین

پربحث ترین